יום חמישי, 27 ביולי 2017

איך לפתוח בלוג ? חלק א'

את השאלה הזו שואלים רבים, התשובה היא פחות מורכבת ממה שחשבתם אבל צריך לחשוב מעט על מספר נקודות.

1) מהי מטרת הבלוג? האם מדובר בבלוג עיסקי או בבלוג אישי?
2) מהו הנושא המרכזי בבלוג? האם מדובר בתחביב או במשהו מקצועי?
3) כמה זמן פנוי יש לכם להשקיע בעניין פתיחת הבלוג והמשך תיפעולו?
4) האם חלק ממטרות הבלוג הוא להביא אליכם קוראים או קונים או בעצם מדובר על מקום פרטי שלכם ?

אחרי שהקדשתם זמן למחשבה לנקודות הראשונות בהקמת בלוג ויש לכם את התשובות שלכם נסקור אנו את התהליך עצמו.

ישנן מספר פלטפורמות לפתיחת בלוג החינם, האחת היא בלוגר שזו הפלטפורמה שאנו כותבים בה והשנייה היא וורדפרס, ישנם עוד לא מעט אתרים שמאפשרים פתיחת בלוג, בראיה עתידית עדיף לפתוח בלוג באחת הפלטפורמות שצויינו ולא להיות תלוי באתר זה או אחר.

בשני המקרים פתיחת הבלוג היא תהליך פשוט ושניהם אף תומכים בשפה העברית ככה שפה אתם לא אמורים להיתקל בבעיה.  אחת ההחלטות שתצרכו לקחת לפני פתיחת הבלוג היא האם בעתיד תרצו לשלב פרסומות בבלוג ואולי אף להרוויח מהבלוג שלכם כסף.
בבלוגר היכולת לשלב פרסומות תתאפשר כשיהיה לכם מספיק תוכן איכותי, אז תוכלו להירשם לאדסנס להמתין מעט לאישור וכשזה יתקבל תוכלו להציב פרסומות ולהרוויח גם כסף.  לא תצטרכו לשלם לבלוגר על האיחסון או השימוש.

בוורדפרס ישנה מערכת חינמית אך היא אינה מאפשרת הצבת פרסומות שלכם (אדסנס) למעט אם נרשמתם לתוכנית הפרימיום או עסקית, מן הסתם בתוכניות אלו תצטרכו לשלם על השימוש.  אומנם לא מדובר בסכומים גדולים אבל למי שרוצה בלוג עבור תחביב או בלוג אישי עדיף לבחור בוורדפרס התוכנית החינמית או בבלוגר.

ישנו הבדל נוסף בין הפלטפורמות, בלוגר מיועד בעיקר לבלוגרים חובבים, או בלוגרים מקצועיים בתחומי עניין שונים ומגוונים, בלוגר פחות מתאימה לאתר עסקי לדוגמה.
בבלוגר מספר התבניות או האופציות לעיצוב הבלוג הן מוגבלות באופן יחסי לאלו שמציעה וורדפרס.
כך שאם תרצו עיצוב מיוחד או שונה תצטרכו להשקיע בעיצוב ועדכון התבנית. אם אין לכם רקע קודם אתם עשויים להיתקל בבעיה, אם יש לכם רקע השמיים הם הגבול.

לכן הגדרה מראש של מטרת הבלוג ואופן השימוש הם בהחלט נתון שכדאי לשקול בבואכם לפתוח בלוג.


הנושא המרכזי בבלוג צריך להיות קודם כל נושא שאתם אוהבים לעסוק בו, נושא שיש לכם ידע רב שברצונכם לשתף.
הנושא המרכזי צריך להיות משהו שתוכלו לעסוק ולהתמיד בו לאורך זמן במיוחד אם יש לכם רצון להרוויח כסף מהבלוג שלכם בהמשך. לכן חשוב לדעת לאן אתם רוצים להגיע כי לפתוח בלוג בנושא טיולים ברחבי העולם כשאין לכם יותר מידי מה לכתוב בנושא, זה מיותר ומספים את הרשת.
נניח שבחרתם את הנושא האהוב עליכם שהוא "הכנת אוכל יפני" השתדלו לסקור את הנושא מכל היבטיו, כלים, מתכונים, מצרכים כל אלו יתנו מידע ויהפכו את הבלוג שלכם למקור מידע למתעניינים באוכל יפני, כך בונים קהל.
כתבו בצורה ברורה ומעניינת כדי שגם אם מישהו יגיע לבלוג שלכם במקרה עדיין "משהו" יעניין אותו ויגרום לו להעיף יותר ממבט אחד בבלוג.

כדאי לזכור:
בלוג טוב לא בונים ביום אחד", בניית בלוג טוב ואיכותי זה תהליך איטי אבל מהנה בעיקר אם מדובר על נושא שאתם אוהבים ומתחברים אליו. 

זמן פנוי - אנשים נעים בין עבודה משפחה ומטלות שונות, למרביתנו  זמן פנוי הוא "מצרך" יקר ולא לכולם יש את הזמן להשקיע, לחקור, ללמוד ולהקים את הבלוג או האתר שלהם בעצמם. חלקנו יבחר בחברה זו או אחרת להקים עבורו את הבלוג שלו ופה מדובר בעיקר על בלוגים עיסקיים, וכמובן שזה יעלה כסף.

אין ספק בבלוג צריך להשקיע בהתחלה זמן ומחשבה על מראה הויזואלי, הצבה נכונה של נתונים , נוחות המשתמש, העברת הרעיון וכו'.

בבלוג אישי הכותב הוא זה שמכתיב את הקצב, כך שאם למשל הקמתם בלוג בענייני אקטואליה הצורך לעדכן בצורה מסודרת ובתדירות גבוהה הוא מוחשי יותר, שכן מה שרלוונטי ליום ראשון ביום שישי כבר יהיה "חדשות ישנות" ויעניין מעט מאוד קוראים אם בכלל כי במהלך הימים העניין מוצה.
אם יש לכם בלוג בנושא כושר קרבי לא יקרה שום דבר אם הוא יעודכן אחת לחודש.

מטרת הבלוג - היא קודם כל בראש ובראשונה הוא קהל הקוראים, חווית המשתמש היא זו שתקבע האם הקורא יחזור אליכם לבדוק עדכונים חדשים או יתעלם מהבלוג שלכם בלוח תוצאות החיפוש.
אם הבלוג שלכם מוכר מוצרים כלשהם, תנו לקורא את מירב הפרטים על המוצר, כותרת בלבד לא תעניין את הקורא.
 הקורא ירצה את הערך המוסף את התיאור והאפשרויות ואם יש לכם חוות דעת אישית מה טוב.
אם הבלוג שלכם עוסק בנישה מסויימת תדאגו להישאר מעודכנים ולעדכן את הקוראים שלכם. בלוגים לא מעודכנים נמצאים הרחק מאחור וכשבעל הבלוג "יתעורר" זה יכול להיות מאוחר מידי הבלוג יעלם והקוראים שלו גם.
אם הבלוג שלכם הוא פרטי או משותף לבני משפחה או חברים אז המטרה היא הנאה מעצם מהכתיבה אפילו שהיא משהו שרק מעטים יקראו זו גם חוויה .


אין תגובות:

כל הדברים המעניינים:

תוויות

24/7 הדור הבא איך להוסיף קול למצגת איך לטפל בכלב איך לפתוח בלוג אילת אימוץ אימוץ כלב אלכוהול אפייה בוקסר בית בית האח הגדול בית מלון בלוג חדש בצק בריכה ג'קי גבול גור גידול גיל להוצאת רישיון גלעד שליט דילמה דעה אישית האח הגדול 3 האכלה האם קיטור מנקה כתמים הדרכה מצולמת הכנת מצגת המלטה המלצה הנפשה הסתגלות לבית הצלחה הר כרמל התחייבות התחלה וטרינר חברות פיסבוק חברים חג חווה בפיסבוק חום תנור חופש חופשה חוק חוק חדש חורף חיות חיים חינוך כלבים חיסון חיסון כלבת חיק הטבע חלבונים הקצפה חמוציות חשבון פיסבוק חתול טבע טו' בשבט טיול ילדה ים כיתוב כלב כלב מפונק כלבה כלביית יסעור כתיבת בלוג ליהיא מדריך מהו בלוג מוזיקה סטראו לאב מזון כלבים מחשבה מיקמק מיקמק חדש מנוחה מעבר דפים מפוח שואב אבק משפחה משתלה נהיגה נופש נושאים נטיעת עצים נייר כסף ניקוי בקיטור נשירה סדר יום סופ"ש סופגניות סטטוס ספנז סרטונים עבודה. עוגת גבינה עולם עיטור עוגה עיקור עמותה עמותות עמותת כלבלאב ערוץ פאוור פויינט פטל פיגוע טרור פייסבוק מדריך למתחילים פיסבוק פירות פס קול פרגון פרווה פרופיל פרטיות פרידה פתיחת בלוג צעירים צפייה ישירה קולר קיטור של שארק קיץ קרשר קשר קשר נפשי רווקות רווקים רכב רצועה רשומה רשת חברתית שבב שבי שבת שואב אבק לרצפה שואב אבק ניקוי שטיחים שואב אבק רטוב יבש שואב אבק שוטף שחרור מחבלים שידור חי שיקופית שיר למצגת שישישבת שמיים שמרים שן חלב שנה אזרחית שעון מעורר שריפה תאונות תאונת דרכים תבנית תוכנה להמרת שירים תוכנית ריאליטי תוכנת ה- PowerPoint תחומים תמונות be there facebook membership MV 3 Premium people stereo love update status